onsdag 8 april 2009

Saker man minns

Andrahandshandelns lockelse är till stor del nostalgifaktorn.
Att få gå runt och peka: Men PRECIS en sån där hade ju mormor. Och den där SLÄNGDE ju mamma för bara ett par år sedan. GUD vad den här skålen är dyr, en sån står ju i mitt FÖRRÅD.
Min kompis och jag konstaterade på Antikmässan att vi börjar nå en aktningsvärd ålder, då vi faktiskt hittade en hel del från vår egen barndom i hyllorna på mässan. Som Marianne Westmans Piggelinskål ovan, den genomskinliga telefonen (en sån fick jag tack vare jultidningsförsäljning en gång), trollen och telefonkort för telefonautomater (jo, vi använde dem faktiskt).

1 kommentar:

Unknown sa...

Framför allt förändras ju ens smak så himla mycket. Som liten avskydde jag allt som var gammalt och fult, nu blir jag ju galen av åtrå så fort jag ser gustavsbergsporslin