söndag 5 april 2009

Några favoriter

6 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

åh. precis dom kopparna, kannan, sockerskålen och gräddsnipan köpte jag för längesen på en loppis. har inte sett dom igen. bara en servis med samma form men annan dekor.

Pella sa...

De där kopparna på andra bilden gick verkligen inte av för hackor! Vet du vad de heter/kommer ifrån?!

Jättetrevlig blogg förresten! :)

Sara sa...

Nej, tyvärr skrev jag inte upp det. Och mitt minne är inte som det borde vara. Men någon av mina läsare vet säkert. Herr Movarp?

Sara sa...

Och tack!

Herr Movarp sa...

Jag vet inte om dom har något namn, som ofta med porslin från Karlskrona porslinsfabrik (del av Upsala-Ekeby-koncernen precis som Gefle porslinsfabrik). Det är möjligt att dom bara har ett dekornummer, det finns det massor av exempel på...jag har tyvärr ingen bok heller om Karlskrona, så jag kan inte slå upp det heller...men jag ska leta lite i bildsamlingen och så återkommer jag med närmare besked!

Sara sa...

Tack! Du är ett riktigt proffs.