torsdag 2 april 2009

I dag

Jag hittade ett ställde vid namn "Johannas gammalt och nytt" på vägen mot Gottne, utanför Örnsköldsvik. Det gamla bestod i princip av en lada fullproppad med, ja, gamla saker.
Jag köpte fyra kaffefat (tre Salix Gustavsberg och ett med bladdekor från Gefle).
Faten tänkte jag ställa växter på ute på balkongen i sommar. Jag slog även till på den blommiga, stora tekoppen längst till höger på tredje bilden uppifrån... "Men vilken ful", utbrast min mor vid åsynen.
Resten av bilderna fick ni som bonus.

5 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Ja, det är "lotto" att åka på second hand och loppis på mindre orter, ena gången fyndar man på varje litet ställe man stannar på, nästa gång kommer man tomhänt hem!

I sommar ska jag åka norrut till föräldrahemmet i Väterbotten, då kommer jag att ta en liten omväg (som vanligt) för att åka på lite loppisar, jag brukar åka inlandsvägarna där man aldrig åker annars, komma till ställen som Ljusdal, Arbrå, Alfta etc. Där finns flera besöksvärda loppisar och antik/second hand som är fasta, Kuranten i Arbrå, Boställs antik i Alfta som toppexempel. Har fyndat och/eller handlat där alla gånger jag passerat!

Sara sa...

Har du kollat in NBC (Nolaskogs Biståndscenter) i Gottne? Jag tror att de har öppet nästan varje dag. Där brukar det finnas möjligheter att fynda.

Sara sa...

Hej! Japp, var där också, som du ser i nästa inlägg... såg din kommentar först nu. De har MASSOR av grejor men den här gången hittade jag inget kul faktiskt.

Sara sa...

Och din roadtrip låter fantastisk, Herr Movarp.

FWSB sa...

Hehe... ja, "vad ful"-kommentarer har jag också fått. Min mamma tyckte Gunnar Nylund-chamotten som jag köpte in för några månader sen var jätteful. "Du slösar dina pengar!". Häromdagen köpte jag in en 70-talsmugg på en loppis. Min sambo tyckte den var hur ful som helst, och det kanske den var, men ... man vänjer sig! :-))