torsdag 8 januari 2009

LIVEBLOGGEN Antikrundans premiär

21:00 Puh, vilken pärs. Tack för att ni följde Antikrundan och livebloggen med mig. Det var, eh, kul! Ses och hörs!
20:57
GRATTIS, Lena! Du vann. Björn Eriksson är mannen på bilden. Priset är hemligt.
20:55
Här har ni er bild, men vem är han? TÄVLA
20:53 AH! Kändis på plats! Vad heter han? Tävling i kommentatorsfältet!
20:49
Hur tusan hamnar ett rökelsekar från kinesiska hovet i Söderköping? Svara på den, om du kan.
20:45
Åh, vad jag önskar att jag hade en kristallkrona att bada! Tänk att få lämna en middag med meningen "Nej, nu måste jag hem och bada med min kristallkrona".
20:43
Uäk! Att lyckas RÖKA sönder en kristallkrona!
20:38
Lena, som har kommenterat detta inlägg, har dragit en alldeles riktig slutsats. Av Antikrundan kan man få sig en viktig lärdom: SLÄNG ALDRIG NÅGOT!
20:35
Kistan med djur på, något för min bror?
20:30
Hjälp, så många människor som kan en massa, jag blir alldeles matt. Var lär de sig allting? Den sköna tanten med den koboltblåa krukan... hon hade ju stenkoll!

20:26
Den där supskålen mannen hade hittat i fyndlådan hade jag skickat rakt ner i sopkorgen. Tur att det inte var jag som ropade hem den lådan. Värde: 25 000-30 000!
20:22
Hemma hos Jan Eliasson, spännande! Och det är alltid intressant att höra vad som ligger bakom en samlares intresse.
20:15
Vem kan förklara för mig vad "vaxdopellställ" är för nåt?
20:13 Folk som inte erkänner att de vill veta vad grejerna är värda... de är själva värda en smäll. Klart det är därför de kommit dit.
20:08: Det är något särskilt med nördar. Den där entusiasmen... mmm! Som experten eldar upp sig själv över fruktskålen, det är en fröjd att se!
20:05: Första personen tror att hon har en Grünewald-tavla, och jäklar, hon hade rätt! Marknadsvärde 150 000. Kommentar: Då blir mamma & mårrbrorr jätteglada också.
Skånska...
20.04: Knut Knutson mer uppspelt än någonsin! YES!

*NYASTE INLÄGGEN KURSIVERADE

21 kommentarer:

Anonym sa...

Go Sara! Heja heja!

Billigt och bra sa...

Jag har varit hemma hos Jan Eliasson, för 4 midsomrar sen. Det bjöds på gräddtårta.

Anonym sa...

Och vad lär vi oss av fallet med supskålen? Jo, "aldrig slänga nåt". Haha!

Billigt och bra sa...

Man undrar om man ska kolla på tv eller trycka f5.

Anonym sa...

Jag behöver en kristallkrona. Några tips var jag kan hitta en? tradera?

Anonym sa...

Bättre än tv, lätt. Det är åsikterna man vill åt. Fast jag hade gärna sett Grünewaldar'n i och för sig. Kan du fota av när det är något intressant?

Anonym sa...

Kan du inte mobilfota och lägga in bilder till varje inlägg? Så man får se hur prylarna ser ut :)

Sara sa...

HAHAHA, eller huuuur

Anonym sa...

Du ser, det är värsta mejlstormen om bilderna nu! Kom igen, kom igen!

Sara sa...

Ni får väl för tusan se på tv SAMTIDIGT.

Anonym sa...

Björn Eriksson, fd rikspolischef.

Vad vann jag?

Anonym sa...

Gud, vad spännande! Undrar vad jag får? Bergis nåt superfint!

Anonym sa...

Oj, jag var lite långsam där. Får jag ett tröstpris?
Förresten så HAR jag ingen tv, så den här bloggen är min enda kontakt med omvärlden.

Sara sa...

Haha, ha inte så höga förväntningar. Du vet vad förra prisvinnaren fick? Ära och lite berömmelse.

Sara sa...

Stort att Billigt och bra har varit hemma hos Eliasson, förresten!

Anonym sa...

detta var kul! ser fram emot nästa gång:)

Anonym sa...

Fuck ära och berömmelse, jag vill ha en pryl!
Himla kul med lajvbloggandet iaf! När blir nästa gång?

Sara sa...

oklart. Tror jag jobbar nästa antikrunda... kanske får ta reprisen : )

Anonym sa...

Björn Eriksson missar verkligen inte en chans att vara med i tv. Snyggt jobbat Lena!
/Emma

Anonym sa...

Va fan är det här?

/Jan Helin

Anonym sa...

Kul idé! :)
http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/january/antikrundan.html